Planowanie jednostek treningowych jest bardzo istotnym elementem w każdej dyscyplinie sportu. Począwszy od biegania kończąc na aktywnościach czysto siłowych. Dzięki platformie Garmin Connect możemy wprowadzać  jednostki treningowe z dnia na dzień lub też z większym wyprzedzeniem. Istnieje także opcja tworzenia treningów z poziomu aplikacji mobilnej Garmin Connect Mobile, która dokładnie została opisana tutaj.

Jeśli nie czujemy się na siłach do tworzenia własnych autorskich planów treningowy, Garmin wychodzi z opcją wykorzystania gotowych planów treningowych stworzonych przez specjalistów od przygotowania fizycznego do których mamy dostęp w platformie Garmin Connect. Sposób wykorzystania gotowych planów został opisany w oddzielnym  artykule do którego zaprowadzi Was ten link.

Planowanie własnego treningu w Garmin Connect

Aby rozpocząć tworzenie nowego treningu należy zalogować się do własnego konta Garmin Connect i przejść do zakładki ćwiczenia.

Dojście do tworzenia treningów

Dalej należy wybrać rodzaj ćwiczeń treningowych, które chcemy zaplanować.

Wybór typu treningu
Trening biegowy

W przypadku treningu biegowego możemy skorzystać z rożnych elementów wchodzących w skład pełnego treningu biegowego. Ponadto istnieje możliwość zawarcia treningu powtórzeniowego w cały złożony trening biegowy. Występuje wiele kryteriów prowadzenia treningu biegowego, przejście do następnego etapu jest możliwe po realizacji określonego:

  • Dystansu
  • Czasu
  • Przekroczenia granicy tętna
  • Ilości spalonych kalorii
  • Ręcznie przez wciśnięcie klawisza

Oczywiście każdy etap może zawierać określoną przez nas docelową intensywność. Po nadaniu nazwy treningowi istniej możliwość wysłania go bezpośrednio do urządzenia lub przypisanie go do kalendarza treningów.

Przykładowy trening biegowy

 

Trening rowerowy

Tworzenie własnego treningu rowerowego jest bardzo podobne do biegowego. Kryteria przeprowadzania treningu oraz docelowe intensywności zostały wzbogacone o „moc” która jest mierzona przez dedykowane urządzenia typu Garmin Vector. Reszta kryteriów oraz intensywność jest identyczna jak w tworzeniu treningu biegowym. Dochodzą tylko opcje związane z pomiarem mocy, który oparty jest na różnych strefach.

Przykładowy trening rowerowy

 

Trening pływacki

Stworzenie treningu pływackiego na basenie musimy rozpocząć od wybrania długości basenu na jakim dany trening będziemy przeprowadzać. Do wyboru są opcję przedstawione na na poniższej grafice.

Długości basenów

W przypadku tego typu treningu możemy wybrać pomiędzy: rozgrzewką, pływaniem, ćwiczeniami rozluźniającymi oraz odpoczynkiem.  Dla każdego etapu możemy określić

  1. dystans do przepłynięcia,
  2. styl pływacki: grzbietowy, klasyczny, motylkowy, dowolny, zmienny, mieszany
  3. sprzęt z którego będziemy korzystać w czasie etapu: brak, płatwy, deska do pływania, wiosełka, ósemka,  maska z rurką.
Przykładowy trening pływacki
Trening siłowy

Kolejna opcją jest planowanie treningu określanego jako trening siłowy. Mamy tutaj do wyboru około 300 różnych ćwiczeń posegregowanych alfabetycznie, dla poszczególnych wybranych elementów możemy przypisać:

  • czas
  • powtórzenia
  • kalorie
  • tętno
  • ręczne przejście do kolejnego ćwiczenia

Ponadto istniej opcja dodatnia  obciążenia w przypadku ćwiczeń siłowych z wykorzystaniem ciężarów.

Przykładowy trening siłowy
Trening wydolnościowy

Trening wydolnościowy oraz trening własny jako dwie ostatnie opcje bazują w całości na wcześniejszych opcjach treningowych zawartych w treningu biegowym oraz siłowym.

Przesłanie treningu do zgodnego urządzenia Garmin

Po stworzeniu treningu na platformie Garmin Connect oraz nadaniu mu odpowiedniej nazwy posiadamy możliwość przesłania go do wybranego urządzenia lub też przypisania go do naszego kalendarza treningów. Warto także dodać, że treningi wcześniejsze możemy edytować wraz z naszym progresem.

Przykładowy trening z dostępnymi opcjami jego wykorzystania

Po przeprowadzeniu synchronizacji z urządzeniem, zaplanowane treningi będą już gotowe do ich przeprowadzenia. Aby uruchomić wybrany trening należy uruchomić wybraną aktywność i wybrać trening z moich treningów lub z kalendarza do którego przypisaliśmy odpowiednie treningi.

Ścieżka dojścia do wybranego treningu

Planowanie, układanie cyklów treningowych w każdej dyscyplinie sportowej jest niezbędne jeśli chcemy notować poprawę naszych wynikach, dzięki platformie Garmin Connect dokładniej możemy kontrolować nasz cykl treningowy oraz mobilizować się trzymania rygoru treningowego.

Jeżeli szukasz zegarka treningowego, który obsługuje funkcję zaawansowanych treningów lub też uzyskać porady w tworzeniu treningów z wykorzystaniem platformy Garmin Connect zapraszamy do salonów firmowych lub sklepu online TRIGAR.pl