Planowanie Treningu przez Garmin Connect

Urządzenia firmy Garmin pozwalają nie tylko na wgrywanie gotowych planów treningów na zegarek (opisane tutaj) czy tworzenie ich w aplikacji Garmin Connect na telefon (opisane tutaj), ale także na zaplanowanie własnego treningu korzystając z platformy Garmin Connect z poziomu przeglądarki dostępnej pod adresem: https://connect.garmin.com/pl-PL/

Wymagania

Aby wgrać na zegarek własny trening stworzony na platformie Garmin Connect należy posiadać tam zarejestrowane konto oraz program Garmin Express zainstalowany na komputerze. Trening najlepiej przesłać na zegarek przy pomocy zgodnego kabla USB.

Tworzenie  nowego treningu

Po zalogowaniu się na swoje konto należy rozwinąć z lewej strony zakładkę „Trening„, następnie „Ćwiczenia„. Ekran po prawej zmieni się i na miejscu standardowego pulpitu pojawią się opcje wyboru rodzaju tworzonego przez nas treningu. Po rozwinięciu paska są to kolejno:

  • Bieg
  • Rower
  • Pływanie na basenie
  • Siła
  • Wydolnościowy
  • Własny

Gdy już wybierzemy odpowiadający nam wariant wciskamy uaktywniony przycisk „Utwórz Trening„.

Tworzenie nowego treningu
1. Ćwiczenia w pasku Trening
2. Wybieramy rodzaj treningu
3. Przechodzimy do planowania treningu
Planowanie treningu

Na potrzeby artykułu wybraliśmy aktywność Bieg, nazewnictwo etapów może się różnić w zależności od wybranej aktywności.

Elementy treningu
1. Opcje dodawnia etapów i powtórzeń
2. Etapy znajdujące się poza powtórzeniem (pętlą)
3. Etapy znajdujące się w powtórzeniu (pętli)

Na potrzeby stworzenia indywidualnego treningu mamy możliwość dodawania etapów oraz dodawania powtórzeń (te składają się z dodanych przez nas etapów powtarzanych określoną przez użytkownika liczbę razy. Jeżeli chcemy aby nasz trening obejmował np. interwały to etapy określające bieg dajemy w środek pętli (powtórzenia) natomiast etapy takie jak Rozgrzewka i Odpoczynek (czy inne mające wystąpić tylko raz) umieszczamy koniecznie poza pętlą.

Planowanie treningu
1.Edycja etapu
2.Edycja czasu trwania
3,Edycja intensywności
4.Zapisywanie treningu

Idąc za przykładem treningu biegowego mamy do wyboru następujące etapy:

  1. Rozgrzewka
  2. Bieg
  3. Odpocznij
  4. Odpoczynek
  5. Ćwiczenia Rozluźniające
  6. Inny

Z kolei wybierając Czas trwania etapu możemy go określić jako:

  1. Czas
  2. Dystans
  3. Naciśnięcie przycisku Lap
  4. Kalorie – Etap zakończy się po spaleniu przez nas określonej ilości kalorii
  5. Tętno – Etap będzie trwał dopóki nasze tętno będzie poniżej/powyżej przez nas określonego

Wybranie poprzednich dwóch opcji uaktywni nam opcję wyboru docelowej intensywności a w niej ustalenie własnego przedziału:

  1. Tempa
  2. Prędkości
  3. Rytmu
  4. Tętna – Tutaj mamy również wybór strefy tętna którą zegarek będzie określał na podstawie informacji o naszym tętnie maksymalnym, strefy tętna zostały opisane tutaj

Jeżeli nie odpowiada nam etap lub powtórzenie, który zaplanowaliśmy lub jego czas trwania albo intensywność wystarczy kliknąć na przycisk x znajdujący się obok parametrów (aby usunąć i wybrać nowe) lub maksymalnie na prawo w granicach tła etapu (aby usunąć etap lub powtórzenie).

Jeżeli natomiast chcemy zmienić kolejność elementów to wystarczy wcisnąć i przytrzymać lewy przycisk myszy na ikonce z sześcioma kropkami w skrajnie lewej części tła elementu i przeciągnąć je góra/dół.

Gdy już zaplanujemy swój trening pozostaje nam go zapisać wciskając przycisk Zapisz Trening. Trening zostanie zapisany na platformie Garmin Connect i będziemy mogli z jej poziomu go podejrzeć lub edytować.

Czas przenieść trening na urządzenie.

Wysyłanie treningu do zegarka lub licznika Garmin

Wracamy do naszego panelu po lewej stronie. W zakładce  Trening ponownie wybieramy Ćwiczenia. W tym momencie po prawej stronie pojawia się nasz zaplanowany przed chwilą trening oraz związane z nim opcje.

Opcje gotowego treningu
Ikonka przesłania treningu na urządzenie

W tym ekranie każdy nasz trening możemy:

  1. Edytować (ikonka ołówka)
  2. Podglądnąć (klikając na jego nazwę)
  3. Dodać do kalendarza (ikonka kalendarza)
  4. Zapisać kopię lub usunąć (ikonka 3 kropek)
  5. Wysłać do urządzenia (dwie strzałki)
Eksport treningu do urządzenia
1. Wybór urządzenia 2. Zgoda na uruchomienie Garmin Express

Nas interesuje ta ostatnia opcja. Po jej wybraniu pojawi się informacja o wybraniu urządzenia, na które chcemy przesłać nasz trening (jeżeli nic tu nie ma, to musimy zarejestrować nasze urządzenie w platformie Garmin Connect). Dzieje się to automatycznie za pomocą Garmin Express więc bardzo możliwe (zwłaszcza przy pierwszym eksporcie), że wyświetli nam się dodatkowe zapytanie systemowe na zgodę na uruchomienie wspomnianego programu, które musimy oczywiście zaakceptować.

Eksport Garmin Express

Garmin Express zostanie uruchomiony i automatycznie wykona aktualizację (o ile wcześniej podpięliśmy nasze urządzenie do komputera korzystając z kabla USB).

 Jak uruchomić trening?

Sposób uruchomienia może się minimalnie różnić w zależności od modelu zegarka. Generalnie możemy uruchomić nasz trening wchodząc w Aktywności -> Opcje Wybranej Aktywności -> Trening -> Moje Treningi -> Wybrany Trening

Uruchamianie treningu
Uruchamianie treningu na przykładzie Garmin Fenix

Po wejściu w trening możemy go rozpocząć, przejrzeć lub usunąć. Rozpoczęcie treningu wywoła wybraną przez nas aktywność z dodatkowym ekranem instruującym nas wedle zaplanowanego treningu. Jeżeli uważamy, że aktywny etap powinien zakończyć się wcześniej wystarczy wcisnąć przycisk back/lap.

Wszystkich zainteresowanych zegarkami z możliwością planowania własnego treningu zapraszamy do naszych salonów stacjonarnych oraz sklepu internetowego TRIGAR.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *